Proiecte

E R A S M U S +

RIDING THE RAINBOW TO A BETTER FUTURE
România-Fărcaşa / 22.05-26.05.2017


Galerie foto

Luni

Reprezentanţii scolilor partenere au fost intampinati de catre directorul Scolii Gimnaziale “Lucian Blaga” Farcasa, prof. Vele Viorelia, elevi ai scolii, membrii echipei de proiect. Au fost prezenti, de asemenea, reprezentanti ai Inspectoratului Scolar Maramures. Doamna director le-a urat bun venitsi a subliniat importanta unui astfel de proiect pentru scoala. Reprezentantii Inspectoratului au prezentat necesitatea derularii unor astfel de proiecte in scolile maramuresene. Membrii delegatiilor straine au fost primiti de primarul comunei, Dl. IoanStegeran, doamna viceprimar Florica Muresan, precum si de catre consilierii locali. Corul scolii a oferit un mic spectacol, urmat de copiii din ansamblul ‘Plaiuri Somesene” care au dansat dansuri populare. S-a vizitat fabrica de contactoare Eaton Electric Production Sarbi si biserica de lemn din localitatea Buzesti.

Marți

SESIUNEA DE LUCRU 1:
S-au evaluat activitatile proiectului folosind metoda jocului. Jocurile de evaluare au fost deosebit de eficiente, fiecare tara avand o cazia sa-si exprime opiniile privind cei trei ani de activitate in proiect.
SESIUNEA DE LUCRU 2:
Fiecare tara a trebuit sa pregateasca un material in care sa-si prezinte proiectul derulat in scoala proprie, impactul asupra grupurilor tinta, rezultate si asteptari. In aceasta sesiune Estonia, Lituania si Romania au prezentat proiectele proprii. De asemenea, coordonatorul proiectului a evaluat proiectul la nivel general. S-au purtat discutii pe aceasta tema.
SESIUNEA DE LUCRU 3:
S-a discutatdespre Mobility Tool +, despre necesitatea introducerii datelor corecte, despre modul de completare a informatiilor cerute de aceasta platforma. Lucrurile neclare au fost lamurite astfel incat sa nu existe probleme in folosirea platformei.
SESIUNEA DE LUCRU 4:
Am inceput discutiile privitoare la activitatile si fisele de lucru din proiect. Fiecare tara a trebuit sa contribuie cu un numar de activitati si fise. La finalul proiectului, fisele reprezentative vor fi incluse intr-o brosura cu un numar de minim 130 de pagini. S-au luat activitatile pe rand, tara propunatoare explicand modul in care au fostele desfasurate in cadrul proiectului, modul in care s-ar putea folosi de catre oricare profesor/scoala si motivul pentru care ar trebui incluse in brosura. S-a vizitat Muzeul de mineralogie din Baia Mare, Turnul lui Stefan, precum si obiective din centrul vechi al orasului.

Miercuri

S-au vizitat locuri din Maramuresul istoric: Cimitirul Vesel din Sapanta, Muzeul Etnografic din Sighetu Marmatiei si Muzeul Memorial al Victimelor Comunismului si Rezistentei din Sighetu Marmatiei. Participantii la intalnirea transnationala au reusit sa cunoasca oameni din aceasta zona care mentin vie traditia si meseriile de odinioara.

Joi

SESIUNEA DE LUCRU 5:
Am continuat prezentarea activitatilor desfasurate in cei trei ani de proiect cu tarile ramase, Polonia, Grecia si Italia. S-au discutat diverse aspecte legate de activitati, s-au evaluat si s-au tras concluzii.
SESIUNEA DE LUCRU 6:
S-a continuat evaluarea activitatilor si fiselor de lucru. Dupa ce s-au prezentat activitatile, fiecare delegatie a trebuit sa aleaga activitatile pe care le considera cele mai reprezentative. S-a trecut la centralizarea lor. Activitatile care au intrunit cele mai multe alegeri vor intra in brosura. Acolo unde au existat doua activitati la fel de bune, s-a hotarat sa fie transformate intr-o singura activitate. S-au fixat persoanele care vor fi responsabile de aceasta. S-a decis ca profesorii de arta sa propuna cate un format pentru coperta brosurii. S-au fixat detaliile legate de font, distanta dintre randuri si marimea caracterelor si alte elemente importante.

Vineri

SESIUNEA DE LUCRU 7:
S-a discutat despre redactarea raportului final. Coordonatorul proiectului a prezentat in formatii importante despre acest raport. S-au fixat date exacte pentru intocmirea acestuia pentru ca toti sa fie in grafic. S-au vizitat antreprenori locali, persoane care au servit drept model pentru elevii din proiect si cu care s-a colaborat la desfasurarea activitatilor din modulul despre antreprenoriat. S-au tras concluziile in urma acestei mobilitati, s-au reluat datele cele mai importante pentru finalizarea proiectului. S-a subliniat importanta respectarii datelor legate de finalizarea proiectului.