“RIDING THE RAINBOW TO A BETTER FUTURE”
Grecia-Kalamata / 1 - 5 decembrie 2014
In perioada 1-5 decembrie , directorul scolii prof. Vele Viorelia si coordonatorul proiectului prof. Iuliana Bartha au participat la prima intalnire din cadrul proiectului, care a avut loc in Grecia la 3rd Gymnasio din Kalamata.
Luni, 1 decembrie
Am fost primiti de catre elevii si directorul scolii din Kalamata. Am participat la activitati de autocunoastere organizate de Amalia Kaziani, psiholog din cadrul invatamantului secundar din Messinia.
Prima sesiune de lucru: Organizarea proiectului. Am inceput sa restructuram proiectul in functie de evaluarea facuta. Am discutat despre responsabilitatile fiecarui partener, procedurile ce vor urma, diseminarea si prezentarea derularii proiectului si procedurile de comunicare.
In cea de-a doua sesiune de lucru, am luat fiecarea ctivitate in parte, asa cum au fost ele prezentate in aplicatie si le-am discutat individual. S-au discutat si clarificat aceste activitati si proceduri pana am ajuns la un acord. Am hotarat metodele de evaluare formativa si procedurile. Am hotarat asupra unui nou grafic al activitatilor pentru primul an ( din cauza inceperii tarzii a proiectului) si am fost de acord ca fiecare sa evaluam progresul individual ca institutii si ca grup la urmatoarea intalnire.
Marti, 2 decembrie
Am vizitat Environmental Centre din Kalamata, unde am luat parte la o activitate experimentala: Construieste un oras sustenabil". Profesorii de la centru ne-au aratat pas cu pas procedurile necesare unei astfel de activitati pe care o vom desfasura cu elevii nostri in cadrul proiectului.
Sesiunea 3 de lucru. Am continuat munca referitor la activitati clarificand sau schimband programul sau procedura, acolo unde era necesar. Am fost toti de acord ca toate activitatile vor fi desfasurate si ca vom crea activitati si fise de lucru conform regulilor din fiecare tara si conform curriculum-ului specific fiecarei tari. Am mai fost de acord ca baza activitatilor vor fi planurile de lectii comune pe care le schimbam intre noi.
Am discutat metodele inovative si diferentiate de predare. Am dezbatut folosirea uneltelor web la ore. Am hotaratca Twin Space, Google Drive si Dropbox sa fie folosite pentru colaborare. Desi nu s-a hotarat folosirea unor unelte specifice, am ramas de acord sa studiem o lista dintre acestea pentru a hotara ceea ce vom folosi in viitor. S-a mai hotarat ca profesorii care folosesc aceste unelte sa vina cu instructiuni pentru a-i ajuta pe ceilalti prin video sau webinar-ii unde este posibil.
Miercuri, 3 decembrie
Am fost primiti de Primarul orasului Kalamata.
Sesiunea 4 de lucru S-a discutat reorganizarea mobilitatilor. Am fost de acord cu tarile gazda si cu datele aproximative pe durata proiectului. Am fost toti de acord ca aceste date vor fi reinoite si ca se pot schimba. S-a hotarat, dupa multe discutii, ca fiecare tara partener va respecta regulile AN proprii, referitoare la numarul elevilor. Se va tine cont si de posibilitatile de cazare ale tarii gazda.
Am discutat despre Mobility Tool, dar cum acesta va fi operabil in iulie 2015, s-a hotarat amanarea oricarei actiuni pana atunci.
Joi, 4 decembrie
Am vizitat Fifa farm - o organizatie non-profit, un exemplu de antreprenoriat intre cetateni si municipalitate.
S-au discutat responsabilitatile fiecarei tari si s-a ajuns la o concluzie. S-a hotarat ca in primul an de proiect, tarile cu mai multa experienta sa-si asume mai multe responsabilitati astfel incat sa ajute tarile noi in dobandirea experientei necesare.
Vineri, 5 decembrie
S-a discutat despre folosirea paginilor sociale. Nu toti partenerii au fost de acord cu folosirea acestora, dar in cele din urma s-a hotarat crearea a doua pagini separate pe FB una pentru elevi si alta pentru profesori. Ambele vor fi grupuri inchise, iar grupul pentru elevi va urma reguli de siguranta.
Am incheiat intalnirea cu o vizita la Situl arheologic din vechiul Messini, care va fi folositor pentru activitatile despre mituri si legende.
Urmatoarea intalnire va fi in Šilale-Lituania la sfarsitul lui aprilie 2015.