Proiecte

E R A S M U S +

RIDING THE RAINBOW TO A BETTER FUTURE
1 SEPTEMBRIE 2014 - 31 AUGUST 2017


DESCRIEREA PROIECTULUI


   Secolul 21 aduce provocari atat pentruprofesori, cat si pentru elevi. Metodele de predare bazate pe gandirea critica si media tot mai sofisticata, tot mai prezenta in clasa, sunt o provocare si o oportunitate pentru profesori.
   Criza economica globala duce la abandonul scolar din partea unor elevi din medii socio-economice sarace. Acestia renunta la scoala pentru a-si ajuta familia.
   Pentru a fi buni angajati, elevii din zilele noastre trebuie sa-si dezvolte abilitati in management, cercetare, colaborare si analiza.
   Obiectivul proiectului este de a aborda aceste probleme si sa echipeze elevii, dar si profesorii, cu abilitati fundamentale pentru a prospera intr-o lume in continua schimbare.
   Proiectul se axeaza atat pe nevoile individuale ale elevului, cat si pe cele de ansamblu. Modulele si activitatile planificate cauta sa dezvolte o gama larga de resurse innovative de predare.
   Competitivitatea de pepiata muncii, atat in Europa, cat si in afara ei, implica responsabilitati pentru elevii nostrii. Ei trebuie sa inteleaga si sa se descurce bine in diferite culturi. Cererea de a interactiona cu colegi din diverse traditii culturale este importanta deoarece va construi o imagine pozitiva a acestora si ii va ajuta sa dezvolte respect pentru minoritatile din propria lor societate.
   Proiectul este inovativ deoarece ia teme din viata de zi cu zi si le face mai atragatoare pentru elevi. Prin subiecte simple, elevii vor fi invatati sa dezvolte abilitati si idei, pe care le vor putea folosi in carierele lor viitoare. Sansa de a dezvolta un simt al antreprenoriatului in scoala este inovativa pentru scolile participante. Elevii vor lucra cu profesionisti din domeniul afacerilor, comertului, ONG.


   Toate activitatile planificate tin seama de metodele moderne de predare si se bazeaza pe teoria inteligentei multiple a lui Gardener si pe taxonomia lui Bloom.
   Elevii sunt cel mai important grup tinta, ei fiind principalii beneficiari ai activitatilor proiectului. Este un proiect-antreprenoriat si de aceea speram ca elevii nostrii vor fi ajutati de aceste activitati pentru a lua hotarari mai bune in ceea ce priveste viitorul lor.
   Profesorii vor beneficia de pe urma acestui proiect deoarece vor invata noi metode prin impartasirea de bune practice cu tarile partenere si isi vor imbunatati actul de predare prin folosirea metodelor multi-disciplinar si trans-curricular.
   Grupurile din comunitatea locala, parintii, profesionistii sunt si ei vizati. Ei vor fi expusi proiectului prin interviuri, discutii cu elevii si implicarea in unele activitati.
   Toate materialele produse de-a lungul proiectului vor fi postate pe pagina web a scolii si pe o platforma comuna partenerilor. Toate vor putea fi accesate gratis. Vom continua sa folosim aceste materiale in scoala si le vom promova in alte scoli.
   Ideea a pornit de la culorile curcubeului, un symbol universal al unitatii si diversitatii si le foloseste in modul care acopera istoria, mediul inconjurator, educatia si traditiile din Europa. Curcubeul, asemeni oamenilor din UE, intruchipeaza actiuni colective si de colaborare elevilor sansa de a proiecta o afacere care are legatura cu tema.

   ROSU - culoarea sangelui, deci a identitatii noastre si a felului cum ne vad ceilalti

   PORTOCALIU - aminteste de Cornul abundentei, deci mancare. Vom examina ce s-a schimbat in obiceiurile alimentare

   GALBEN - profesii si probleme legate de locul de munca, dar si distractie

   VERDE - este pentru natura, vom examina mediul inconjurator natural si cel facut de om

   ALBASTRU - simbolizeaza constiinta si intelectul. Vom studia dezvoltarea pedagogica: sisteme educationale, diversitatea scolilor, folosirea TIC in clasa, sanse egale si integrarea celor cu nevoi speciale in societate. Se vor compara metode de predare, folosirea retelelor sociale, web tools, managementul clasei, clase supra-populate

   INDIGO - activitati recreative: sport, jocuri, muzica. Un studiu al schimbarii jocurilor traditionale si sporturi.

   VIOLET - fantezie: mituri si legende nationale si locale, povesti, superstitii, folclor.

   Prin aceste teme commune elevilor li se va oferi sansa de a deveni implicate in crearea activitatilor care le vor dezvolta sistematic abilitatile de conducere.
   Pentru fiecare tema vom crea fise de lucru, planuri de lectii care vor permite elevilor sa-si exprime inteligenta si sa-si descopere calitatile pentru a-si atinge potentialul.



Țări participante

  • GRECIA
  • Kalamata: 3 Gymnasio Kalamatas

  • TURCIA
  • Istanbul: Menderes Ortaokulu

  • POLONIA
  • Tarnogrod: Publiczne Gimnazjum w Tarnogrodzie

  • LITUANIA
  • Šilale: Šilales Dariaus ir Gireno progimnazija

  • ESTONIA
  • Tallin: Tallinna Pae Gümnaasium

  • ITALIA
  • Sicilia: I.C.S. Gabriele D’Annunzio ( Motta S. Anastasia - CT)

  • ROMÂNIA
  • Fărcașa: Şcoala Gimnazială "Lucian Blaga"

    Erasmus +

    Activități

    Modulul E Autocunoaștere

    Modulul R Alimentație

    Modulul A Timp liber

    Modulul S Mediul înconjurător

    Modulul M Educație

    Modulul U Antreprenoriat

    Modulul S Mituri